Wirtualna Rzeczywistość to wciągające doświadczenie, które symuluje fizyczną obecność w niefizycznym świecie. Zestawy słuchawkowe Virtual Reality zapewniają sztuczne środowisko, z którym użytkownik może wchodzić w interakcje. Gogle VR są zwykle noszone na głowie i generują obrazy przed oczami użytkownika.
Branża VR odnotowała w ostatnich latach kilka poważnych przełomów, a coraz więcej osób zwraca się do niej jako do źródła rozrywki, edukacji i szkoleń. Wraz z postępem technologii coraz więcej firm będzie eksperymentować z nowymi sposobami wykorzystania zestawów VR do różnych celów.
Rzeczywistość wirtualna to wciąż stosunkowo nowa technologia, która istnieje dopiero od około 20 lat, ale już robi szum w branży rozrywkowej, edukacyjnej i szkoleniowej.
W tym artykule przedstawimy wprowadzenie do VR, jej historii, obecnego stanu i przyszłości VR.
Czym jest rzeczywistość wirtualna?
Rzeczywistość wirtualna to generowana komputerowo symulacja trójwymiarowego obrazu lub środowiska, z którą osoba korzystająca ze specjalnego sprzętu elektronicznego, takiego jak gogle, może wchodzić w interakcję w pozornie rzeczywisty lub fizyczny sposób.
Termin wirtualna rzeczywistość został ukuty przez Jarona Laniera w 1987 roku, a technologia istnieje od dziesięcioleci. Jednak wirtualna rzeczywistość stała się popularna dopiero niedawno dzięki wydaniu produktów takich jak Oculus Rift i HTC Vive.
Po raz pierwszy ludzie zobaczyli wirtualną rzeczywistość na targach światowych w 1939 roku, kiedy obejrzeli „Fantazję” Disneya, która połączyła nagrania akcji na żywo z animacją na gigantycznych ekranach, aby stworzyć wciągające wrażenia. Rzeczywistość wirtualna jest również (albo zwłaszcza) często wykorzystywana do gier.
O co chodzi w rzeczywistości wirtualnej?
Rzeczywistość wirtualna to technologia, która pozwala doświadczać i wchodzić w interakcję ze środowiskiem generowanym komputerowo. Rzeczywistość wirtualna to przede wszystkim nowa generacja gier. Jest również używany do celów edukacyjnych, architektury, filmów, koncertów i nie tylko.
VR vs. AR
Rzeczywistość wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) to dwie różne technologie, które są często używane razem. VR to technologia, która zanurza użytkownika w sztucznym środowisku, podczas gdy AR to technologia nakładania obrazów generowanych komputerowo na świat rzeczywisty.
VR jest najczęściej używany do gier, ale może być również używany do innych celów, takich jak projektowanie architektoniczne, inżynieria, szkolenia medyczne i inne. AR może służyć do dostarczania informacji o produktach lub usługach w sklepie lub muzeum.
Rzeczywistość wirtualna — przyszłość gier i rozrywki
Rzeczywistość wirtualna to kolejna wielka rzecz w świecie rozrywki. Nie jest to nowa koncepcja, ale teraz w końcu staje się rzeczywistością.
VR istnieje od lat 60. XX wieku i jest używana w różnych dziedzinach, takich jak szkolenie wojskowe, medycyna, architektura i projektowanie. Ale dopiero niedawno VR stała się popularna jako forma rozrywki dzięki zestawom słuchawkowym w atrakcyjnych cenach.
Wciąż czekam na przełom w branży VR i rozwiązania, które będą dostępne na każdą kieszeń